Poznaj Zioła

Zioła wspierające w postanowieniach noworocznych!

Początek roku to czas przechodzenia od słów do czynów i wdrażania noworocznych postanowień. Niektórzy planują rewolucyjne zmiany, inni – drobne korekty w codziennych nawykach. Lista najpopularniejszych postanowień tego, nad czym chcemy popracować w 2018 roku, jest spora – od lepszej sylwetki, po unikanie stresu.

Co jednak łączy całkiem pokaźną liczbę postanowień noworocznych? To, że w ich realizacji mogą nam pomóc zioła. W jaki sposób? Przygotowaliśmy krótki poradnik!

1. Walka o lepszą sylwetkę

Zioła nie zastąpią cudownie zrównoważonej diety ani regularnej aktywności fizycznej. Jednak pite regularnie, wspomagają procesy trawienne i pozytywnie wpływają na pracę układu pokarmowego. Dodatkowo, dzięki regularnie pitym herbatkom, pozbędziemy się wzdęć, zyskując uczucie lekkości, które – nie ukrywajmy – przekłada się na nasze dobre samopoczucie. A także – motywuje do dalszego dbania o sylwetkę!

Na jakie zioła postawić? Warto sięgnąć po rumianek. Pity po posiłkach, ma nie tylko wyjątkowe walory smakowe, ale przede wszystkim – pozytywnie wpływa na nasz układ trawienny. Nie mówiąc już o jego dodatkowych, odprężających właściwościach.

Popularne zioła, które wspomagają pracę układu pokarmowego, to również mięta – herbatka ziołowa, po którą Polacy sięgają najchętniej, a także – koper włoski, niegdyś używany głównie jako domowy sposób na kolki.

2. Mniej stresu

Walka ze stresem to postanowienie noworoczne, które jak najbardziej warto wspierać! Oczywiście, nie zawsze uda się nam unikać stresujących sytuacji, warto jednak opracować sposoby, które pomogą sobie z nimi radzić.

Jednym z takich nawyków jest regularne sięganie po herbatki ziołowe. Oczywiście, w pierwszej kolejności po melisę. Pozwala ona się odprężyć i zrelaksować. Pita wieczorami – łagodnie kończy dzień pełen bycia w biegu.

Sięgając po melisę, możemy wybrać także opcje smakowe: melisa z pigwą lub melisa z pomarańczą. Takie warianty popularnej herbatki mogą zachęcić do jej regularnego picia także tych, którzy za smakiem samych ziół nie przepadają.

3. Wspomaganie odporności

Początek roku to środek sezonu chorobowego. Dlatego jednym z częstych postanowień jest to, by zadbać w końcu o swoją odporność. Wysypianie się, suplementy diety, dieta bogata w warzywa i owoce. Do tego rozsądnego planu warto także dodać regularne picie herbatek ziołowych.

Przykładowo, szałwia, znana głównie z pozytywnego wpływu na gardło, także przyczynia się do wspierania pracy układu odpornościowego. Szukając dalej, warto sięgnąć po czystek, będący źródłem naturalnych przeciwutleniaczy, które neutralizują wolne rodniki w organizmie i chronią komórki i tkanki przed uszkodzeniem wspomagając odporność organizmu.

Z picia herbatek, które pozytywnie wpływają na pracę układu odpornościowego nie powinniśmy rezygnować, gdy tylko skończy się zima. Warto, by stało się to naszym nawykiem, kontynuowanym przez cały rok.

Realizacja postanowień noworocznych, nie musi wiązać się z wieloma wyrzeczeniami. Wyrobienie w sobie nawyku regularnego picia herbatek ziołowych z pewnością pomoże w ich realizacji. Pozostaje tylko trzymać kciuki za osiąganie celów i spełnianie noworocznych postanowień!

To także może ci się spodobać

Brak komentarzy

Zostaw wiadomość