Poznaj Zioła

Zioła na dobre trawienie!

Jesień to pora roku, kiedy szczególnie zależy nam na tym, by czuć się lekko i pełnym energii – zwłaszcza, że pogoda nie nastraja do aktywności. Dlatego – dobre samopoczucie lepiej zmotywuje nas do aktywności nawet wtedy, gdy aura mniej sprzyja. Dlatego warto sięgnąć po zioła, które mają dobroczynny wpływ na układ pokarmowy i pozwolą pożegnać uczucie ciężkości w żołądku.

Jakie zioła okażą się w tej kwestii pomocne? Sprawdź naszą listę!

1. Koper włoski

Herbatka z kopru włoskiego, przynosi ulgę w kłopotach z układem trawiennym. Pomaga usunąć uczucie pełności i wzdęcia, wspomaga prawidłową pracę układu trawiennego.

Dzięki regularnemu sięganiu po napar z kopru włoskiego dość szybko zauważymy, że czujemy się znacznie lżej!
Uczucie lekkości to zawsze więcej energii do działania i chęci na korzystanie ze wszystkich atrakcji, jakich pełno przecież jesienią – ot, choćby długie spacery w malowniczych parkach, czy zbieranie kasztanów razem z dziećmi.

2. Mniszek lekarski

Występuje w naszym kraju pospolicie – jako chwast. Tymczasem, mniszek lekarski wpływa na prawidłowe wytwarzanie żółci przez wątrobę. Wspomaga pracę układu pokarmowego, dzięki czemu organizm jest mniej obciążony, a my – z nowo odzyskanym uczuciem lekkości – gotowi na kolejne jesienne przygody. Także – kulinarne!

3. Mięta

Nieprzypadkowo w restauracjach mięta bywa serwowana jako ukoronowanie posiłku. Oprócz tego, że odświeża oddech, pozytywnie wpływa na układ pokarmowy.

Dodatkowo, ogromną zaletą mięty jest to, że wspiera odprężenie organizmu i pomaga się zrelaksować. A nie ma nic wspanialszego, niż relaks po udanym obiedzie lub kolacji w miłym towarzystwie. Warto o to zadbać szczególnie także jesienią – gdy wieczory, spędzone na rozmowach, stają się jeszcze dłuższe.

4. Rumianek

Rumianek kojarzy się przede wszystkim z dbaniem o urodę i jędrną skórę. Tymczasem, wsparcie procesów trawiennych i dobroczynne działanie na układ pokarmowy, to jedne z najważniejszych jego właściwości!

Pokolenie naszych babć, na narzekanie na uczucie pełności po obfitym posiłku, miało jedną odpowiedź: „zaparzę Ci rumianku!”. Dobrze powrócić do tej rady i dzisiaj.

Co więcej, rumianek sprzyja relaksowi i odprężeniu. Jest więc świetnym zakończeniem rodzinnego posiłku i może stanowić alternatywę dla kawy.

5. Pokrzywa

Chociaż kojarzy się z mało przyjemnymi oparzeniami w trakcie spaceru po lesie, w kontekście wspierania pracy układu trawiennego jest nieoceniona! Wspomaga także usuwanie zbędnych produktów przemiany materii z organizmu, przyczyniając się tym samym do prawidłowego działania układu moczowego.

Zioła wspomagające pracę układu trawiennego nie zastąpią zdrowej, zróżnicowanej diety na co dzień. Pomogą one pozbyć się uciążliwego uczucia ciężkości w żołądku, warto przy tym jednak dbać o zbilansowane posiłki, które dostarczą odpowiednich składników odżywczych. Wszystko po to, by nasz organizm sprawnie funkcjonował, a my – żebyśmy czuli się pełni energii – zwłaszcza wtedy, gdy pogoda nas do tego nie zachęca!

To także może ci się spodobać

Brak komentarzy

Zostaw wiadomość