dom pachnący ziołami

Zioła dobre na sen

Na koniec dnia wypełnionego obowiązkami, warto zadbać o wyciszenie i spokojny sen. Nie zawsze jest to łatwe – w końcu jeśli w trakcie dnia dużo się dzieje, dociera do nas mnóstwo bodźców, wyciszenie nie przychodzi ot, tak sobie.

Zwłaszcza, jeśli wieczorem intensywnie nadrabiamy zaległości w domowych obowiązkach czy zaległych zadaniach służbowych.

Niestety, nie sprzyja to wypoczynkowi! Nawet jeśli uda nam się położyć do łóżka chwilę wcześniej niż zwykle, sen może nie nadejść – bo w naszej głowie wciąż rozgrywają się sceny z mijającego dnia. Albo trwają gorączkowe obliczenia związane z planami na dzień kolejny.

Jak więc wyciszyć się i zadbać o zdrowy, spokojny sen? Na szczęście, z pomocą przychodzą zioła!

1. MELISA

Ileż to razy w stresujących sytuacjach słyszeliśmy pytanie: „zaparzyć Ci melisy?”. Właściwości tego zioła są bowiem znane od wielu lat. Nic dziwnego – melisa pomaga się odprężyć, wyciszyć, zrelaksować. Pozwala ukoić stres – o jej regularnym piciu powinni więc pamiętać przedstawiciele szczególnie stresujących zawodów.

Co więcej, melisa wpływa korzystnie na spokojny sen. Dlatego warto sięgnąć po kubek z naparem z melisy na około godzinę przed planowanym pójściem spać.

Jeśli nie przepadamy za smakiem herbatki ziołowej z melisy, możemy szukać rozwiązań smakowych, wybierając na przykład melisę z pigwą lub melisę z pomarańczą. Ta druga opcja smakowa sprawdzi się szczególnie dobrze w zimie.

Po herbatki ziołowe z melisy warto sięgać regularnie – tylko wtedy możemy liczyć na zauważalne efekty – jak łatwiejsze zasypianie i spokojniejszy sen.

2. LIPA

Po napar z lipy najczęściej sięgamy po to, by wzmocnić układ odpornościowy. Ma to szczególne znaczenie w zimniejszych porach roku.

Jednak herbatkę z lipy możemy, a nawet powinniśmy, pić cały rok? Dlaczego? Bo ułatwia odprężenie i relaks. Przekłada się to oczywiście na spokojny sen, bez pobudek czy trudności z zasypianiem.

Warto więc sięgnąć po filiżankę naparu z lipy przed pójściem do łóżka. Jeśli jednak odprężenie przyda nam się także w ciągu dnia, bez wahania sięgajmy po kolejne porcje – zalecane są 2 dziennie.

3. MIĘTA

Herbatka z mięty jest zalecana przede wszystkim jako sposób na poprawienie pracy układu trawiennego. Świetnie przy tym smakuje i często jest ukoronowaniem rodzinnego posiłku.

Warto jednak znać inne jej właściwości – takie, jak łagodzenie napięcia i ułatwianie odprężenia organizmu. Przekłada się to oczywiście na ułatwienie zasypiania i spokojny sen.

Wbrew pozorom, te dwa aspekty nie są ze sobą zupełnie niezwiązane – w końcu, gdy pozbędziemy się uczucia ciężkości z żołądka, dużo łatwiej nam jest zasnąć!

Jak widać, jest wiele ziół, które ułatwią zasypianie. Warto sięgnąć po te, których smak szczególnie przypadł nam do gustu.

To także może ci się spodobać

Brak komentarzy

Zostaw wiadomość