Poznaj Zioła

Idealne zioła na jesień

Jesień to czas, gdy łatwo o przeziębienie. Sprzyja temu aura, zatłoczone środki komunikacji miejskiej, a także – różnice temperatur wewnątrz domu czy biura i na dworze.

Pomimo spadku nastroju, który często dopada nas jesienią – gdy mniej jest słońca, a wychodząc do pracy i z niej wracając, za oknem jest już szaro, warto aktywnie działać nad wzmocnieniem swojej odporności.

Jak? Zacznijmy od aktywności fizycznej! Nie musimy decydować się od razu na forsowne ćwiczenia: czasami wystarczy wysiąść przystanek wcześniej albo zamiast samochodu, wybrać spacer.

Do tego, warto dołączyć zdrową, zbilansowaną dietę! Sprawdzą się warzywa i owoce bogate w witaminę C (sezon na cytrusy!), a także – pełnoziarniste pieczywo czy chude mięso i ryby.

Oprócz podstaw – aktywności fizycznej i diety, dobroczynnie na odporność naszego organizmu jesienią, działają także zioła! I to nie tylko pod postacią herbatek.

Zobacz, które z nich warto wypróbować – i w jaki sposób!

1. INHALACJE

Niezawodny sposób naszych babć, by oczyścić drogi oddechowe. Kto z nas nie spędzał dzieciństwa nad parującym garnkiem, przykryty ręcznikiem?

Te domowe sposoby są skuteczne, bazują bowiem na dobroczynnym działaniu ziół. Najpopularniejsze inhalacje przyrządza się z suszonych ziół: szałwii lub rumianku.

Garść suszonych ziół wrzucamy do miski i zalewamy wrzątkiem. Następnie – przykrywamy głowę ręcznikiem i pochylamy się nad miską. Brzmi znajomo? Wystarczy kilka minut wdychania pary nosem, a wydychania jej ustami, by poczuć ulgę.

Oczywiście, aby takie działania były skuteczne, należy je powtarzać do momentu, gdy poczujemy poprawę, a oddychanie nie będzie wiązało się z dyskomfortem.

2. NAPARY

Sprawdzony sposób na wzmocnienie układu odpornościowego? Oczywiście, herbatka ziołowa! Wybór ziół pozytywnie wpływających na odporność jest spory. Wśród najpopularniejszych warto wymienić szałwię, lipę, czystek.

Wszystkie wspierają układ odpornościowy, a do tego – szałwia działa kojąco na gardło i struny głosowe.

Regularne picie herbatek z ziół wzmacniających odporność powinniśmy wpisać na listę jesiennych aktywności i zamiast kawy do śniadania lub herbaty do wieczoru z książką, wybierać właśnie dobroczynne napary.

3. PŁUKANKI

Aby przynieść ulgę gardłu, świetnie sprawdzą się płukanki. Wśród ich składników prym wiedzie szałwia. Regularne płukanie gardła (rano i wieczorem) płukanką z szałwii, przyniesie ulgę w tej mało przyjemnej chwili.

Możemy płukanie gardła skorelować z godzinami posiłków – by łatwiej było je spożywać, pomimo podrażnień.

Jak widać, zioła pozytywnie wpływają na odporność organizmu na wiele sposobów. Są niezastąpione przy jesiennych dyskomfortach!

To także może ci się spodobać

Brak komentarzy

Zostaw wiadomość